Nekupujte zajíce v pytli … ani kočku!

Nekupujte zajíce v pytli … ani kočku!

mtr2

Každému se někdy stane, že si v restauraci objedná jídlo, které v nabídce vypadá lákavě, ale skutečnost je na hony vzdálená původní představě. A neplatí to pouze o jídle. Krásné české pořekadlo mluví o zající v pytli, zatímco Němci neradi v pytli kupují kočku.

Marketing nezná hranice a to jak finanční, tak zeměpisné. Poměrně lehce se z něj ale může stát pomyslná černá díra. Co udělat, abyste efektivním způsobem ovlivnili přání zákazníka ve prospěch Vaší společnosti? Nekupujte zajíce v pytli!

Média jsou všude na světě velmi mocná zbraň, ale ne všechna jsou zdaleka tak mocná, jak se tváří a jak se Vám jejich obchodní zástupce snaží namluvit. Proklamovaná obrovská čtenost a velké náklady často kontrastují s pouhým faktem, že aktuální vydání nenajdete ani v první, ba ani v páté trafice. Můžete se uklidňovat tím, že je o vámi zvolené periodikum obrovský zájem. Bohužel jen do chvíle, než vám prodavač zcela bezelstně přizná, že “TO” nikdy neměli a ke všemu “O TOM” nikdy neslyšel. Obchodní zástupce pak na vaše naléhání maximálně přizná, že danou lokalitu vyloučila distribuční společnost jako nezajímavou nebo se aktuálně řeší nová distribuce, protože ta předchozí už to nezvládala. Nejradši by vás ale přesvědčil, že prodavač byl nepříčetný a že to vlastně ani nebyl prodavač. Proč to obchodní zástupce dělá? Je to jeho práce. Váš obchodní výsledek ho bohužel příliš nezajímá. Po vás přijdou další. Bohužel ani číšník z restaurace na začátku tohoto příběhu vám nikdy nedoporučí vzít raději za kliku konkurence.

O to těžší je to v případě, že uvažujete o působení na zahraničním trhu.

Co udělat, abyste nekupovali zajíce v pytli? Nechte si udělat podrobnou rešerši. Za dobu našeho působení jsme jich dělali několik a nutno podotknout, že k oboustranné spokojenosti nás i zákazníků. S rešerší okamžitě poznáte, jaké jsou vaše možnosti. Uděláte si obrázek, kolik by vás případný marketing na druhé straně hranice stál.

A rada na závěr? Nikdy nekývejte na zdánlivě cenově výhodné nabídky, které s vaší službou nebo produktem přímo nesouvisí. Pokuste ze začátku soustředit jen na skupinu svých zákazníků. Mimochodem s naší rešerší na ně můžete zamířit velmi přesně.

Vaše MarketingTaxi.

in: Taxi!

Leave a Reply