#tochceneklid

#tochceneklid

Dá se Švejk švejkovat?

Ale jistě. Především proto, že i zde platí, že sovy nejsou, čím se zdají být. Okřídlený citát „To chce klid“, totiž Švejk nikdy nevyslovil. Byl mu připsán až mnohem později hospodským folklorem a je tak považován za jeden z nejznámějších falešných citátů.


Kampaň na skiareál Boží Dar – Neklid měla být jednoduchá, srozumitelná, úderná a především jiná, než je běžné u ostatních skiareálů. Zadavateli se navíc naše práce líbila, což je vždy velkou výhodou. Získáte tak zadání bez zbytečných omezení a současně velký prostor pro vlastní obhajobu. Primárním úkolem bylo upozornit na existenci areálu pro jeho snadnou dopravní dostupnost, technické vybavení, příznivé ceny, velkou kapacitu a nulové čekací doby.


Říká se, že Češi mají zvláštní smysl pro humor. Je to dáno historickými souvislostmi. Podobně jsou na tom i obyvatelé bývalé NDR. Koneckonců z Božího Daru je to do Saska blíže, než by kamenem dohodil.

Neklid i Boží Dar jsou nesnadná a velmi specifická jména. Je to taková malá past pro každého copywritera. Můžete se je sice snažit obejít a zlomit nebo se s nimi jednoduše spřátelíte. Ale když už jednou budete kamarádi, měli byste vašeho přátelství plně využít.


Jen málokdo vám nepotvrdí, že je dnešní doba neklidná. A jen málokdo pak nad většinou dění ledabyle mávne rukou. Pokud chcete změnu, potřebujete revoluci. Pokud chcete revoluci, potřebujete #neklid.

Ať si zapnete televizi, rádio, počítač nebo si přečtete noviny, jedno z deseti slov, které vás napadne je právě neklid. K pilotnímu heslu kampaně: Aby mohl být klid, musí být nejprve #neklid vzniklo několik stěžejních vizuálů. Minimalistické pojetí dokresluje transparentní černá barva na bílém pozadí evokující sníh doplněná o logo skiareálu rovněž v černobílé verzi.

Zároveň vznikl scénář na desetivteřinovou radiovou reklamu, jejíž následná realizace včetně režie byla jedna z nejpříjemnějších věcí poslední doby. A tady je výsledek…

V rámci kampaně #neklid vzniklo také několik navazujících věcí jako scénář krátkého videa, vizuály voucherů pro partnerské hotely, online bannery, redesign www stránek, facebooková fan page nebo outdorové vizuály.

Samotná kampaň následně odstartovala reakcí na kauzu #Lidlgate, kterou na sociální síti Facebook spustila skupina xenofobů v reakci na událost, kdy se v jednom z letáku řetězce objevil model tmavé pleti.


Na závěr bych rád poděkoval Filipovi Majkusovi a celému Ski areálu Boží Dar – Neklid za skvělou příležitost. Bylo mi potěšením!

Jirka Hofreitr