Movember

Movember

mo2   
Movember je celosvětové charitativní hnutí, které každoročně během listopadu vyhlašuje genderově zaměřenou akci. Muži po celém světě si nechávají narůst knír, aby tak upozornili na nebezpečí rakoviny prostaty a varlat. Účelem akce je získání finančních prostředků a zároveň zvyšování povědomí o zdraví mužů. Název akce vznikl jako hybridní složenina dvou anglických slov, knír (moustache) – vyjadřující typicky mužský znak – a listopad (November).

375566_494626667244135_2078554987_n mo1
Během tří let jsem měl tu čest, úzce spolupracovat s vedením organizace a zároveň koordinovat akce v rámci spolupráce mezi českým zástupcem Movemberu a značkou Horsefeathers. Mimoto jsem i dvakrát navrhoval kolekci produktů a doprovodné akce (např. MO-snídaně, MO-jízda oder Vive la MO!), jejichž výtěžek byl následně věnován na konto Movemberu. O úspěchu akce svědčí nejprve první a následně i druhé místo v národním žebříčku, které znamenalo příspěvek ve výši 167.443 Kč (€ 6.440) vybraných během listopadu 2013 a 209,395 Kč (€ 7.664) v roce 2014.

Design “HEY MO LET´S GROW” z roku 2013 byl inspirován legendární punkrockovou skupinou The Ramones, jejíž zpěvák a kytarista Johnny Ramone zemřel po pěti letém boji ve svých 55 letech právě na rakovinu prostaty.

mo4 ffc4b548-73b7-11e3-884f-12313d1c2285-large
Inspirací pro sérii produktů “VIVE LA MO” bylo oproti tomu pětadevadesátileté výročí události, která změnila pohled na moderní umění. Na podzim roku 1919, francouzský umělec a provokatér Marcel Duchamp oslavil 400 let od úmrtí Leonarda da Vinciho tím, že na reprodukovanou pohlednici Mony Lisy namaloval knír a bradku.


Jiří Hofreitr